Canon pokazuje Narodową Kolekcję Mody

Kategoria: Kolekcje
Dla kogo: dla Niej

Canon, światowy lider w systemach obrazowych, pokazał dzisiaj niepowtarzalną kolekcję brytyjskiego projektanta Matthew Williamsona. Kolekcja ta, o nazwie We Speak Image (Mówimy Obrazem), została zainspirowana zdjęciami nadsyłanymi z całego Zjednoczonego Królestwa i Irlandii. Zadaniem projektanta było wykorzystanie nadesłanych zdjęć do stworzenia kolekcji mody, pokazującej „kwintesencję” ducha narodu.

Chcąc zaznaczyć swój drugi rok działalności jako główny sponsor Londyńskiego Tygodnia Mody, Canon zwrócił się do społeczeństwa z prośbą o przekazywanie przez specjalnie opracowaną stronę www.canon-europe.com/wespeakimage swoich najciekawszych i najbardziej symbolicz¬nych zdjęć, przedstawiających „ducha narodu”. Najlepsze spośród 3000 brytyjskich i irlandzkich zdjęć zostały przekazane projektantowi Matthew Williamsonowi, który użył ich jako inspiracji  w swojej „narodowej” kolekcji mody, stworzonej z pomocą najnowocześniejszego sprzętu obrazowego Canon .

Za każde przekazane zdjęcie Canon wpłacał datek na konto swojego humanitarnego partnera, Brytyjskiego Czerwonego Krzyża. Matthew Williamson zaprojektował też parasol, aby pomóc w pozyskaniu dodatkowych funduszy. Parasol będzie dostępny w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Można go kupić w Sketch Parlour (9, Conduit Street, London, W1S 2XG), London Fashion Week oraz w London Fashion Weekend (Natural History Museum, Cromwell Road, SW7 5BD), gdzie będzie pokazywana cała kolekcja ubiorów We Speak Image.

James Leipnik, szef Communication and Corporate Relations w Canon Europe powiedział: „Brytyjska i Irlandzka kolekcja mody We Speak Image, będąca jedną z siedemnastu tworzonych w różnych krajach całej Europy, jest wzorcowym przykładem harmonijnej współpracy firmy Canon z przemysłem mody, dla tworzenia cudownych osiągnięć w modzie i artystycznej ekspresji.”
 
Komentując projekt, Matthew Williamson powiedział: „Zaangażowanie do kampanii mody We Speak Image stało się dla mnie ogromnie ekscytującym doświadczeniem. Końcowa selekcja zdjęć przekazanych przez przeróżnych ludzi była fantastyczna. Wszystkie zdjęcia miały elementy, które znajdowały swoją drogę do ubiorów – od faktury i elementów graficznych do palety barw – i każde odegrało swoją rolę w inspirowaniu finalnej kolekcji. Projekty mody realizowane przez Canon są zawsze efektowne i twórcze. Jestem szczęśliwy, że mogłem pracować w jednym z nich, pomagając ludziom wyzwolić ich twórczy potencjał i stać się częścią czegoś rzeczywiście spektakularnego.”

Sir Nick Young, Dyrektor Naczelny Brytyjskiego Czerwonego Krzyża, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z uczestniczenia w tej najświeższej kampanii. Jesteśmy też niezmiernie wdzięczni wszystkim jej uczestnikom w Zjednoczonym Królestwie i Irlandii za przekazane zdjęcia. Datki wpłacane przez Canon będą kontynuowały pozyskiwanie liczących się funduszy dla młodzieżowych projektów w UK i całej Europie.

Kampania mody We Speak Image jest aktualnie realizowana w 17 europejskich krajach, także w Polsce angażując 17 wiodących projektantów mody. Uczestniczą w niej Dawid Woliński (Polska) Jean-Charles de Castelbajac (Francja), Elio Fiorucci (Włochy), Sisi Wasabi (Niemcy) i inni wybitni projektanci.

Kampania We Speak Image następuje po ogromnym sukcesie projektu The Other Side of Fashion (Druga strona mody), zrealizowanym w 2006 roku. Rezultatem tego projektu były setki tysięcy Euro przekazane Europejskim Społecznościom Czerwonego Krzyża. Projekt zjednoczył talenty 100 światowych osobistości ze świata mody. Wykonane przez nie zdjęcia pokazywały międzyna rodowy świat mody „od środka”, oczami jego uczestników. Kolekcja fotografii została pokazana po raz pierwszy na uroczystej imprezie w Londynie, a następnie rozpowszechniono ją w Europie, w serii wystaw i jako album wydany na błyszczącym papierze.

Komentarze
Polityka Prywatności