Duży, większy, TW Steel

Dla kogo: dla Niego

Zegarków firmy TW Steel nie sposób pomylić z modelami innych marek: mają bardzo duże koperty ze średnicą dochodzącą nawet do 50 mm i charakterystyczną, masywną osłonę koronki, która nadaje im niebanalnego charakteru.

Jednak w tym przypadku wielkość modeli jest czymś więcej niż tylko wyróżnikiem. To istotna część tożsamości marki.

HISTORIA
Kiedy TW Steel rozpoczynała działalność w Holandii, na jej czele stał niewiele ponad 20-letni chłopak. Nowe spojrzenie na zegarmistrzowski rynek, szybko przyniosło sukces i dziś 28-letni Jordy Cobelens zarządza jedną z najbardziej oryginalnych i innowacyjnych marek, jakie w ostatnich latach weszły na rynek.

W 2005 r. zaprezentowana została niewielka kolekcja, składająca się z czterech modeli. Jak się szybko okazało, „zegarek ze stali” (nazwa firmy to skrót od: the watch in steel, czyli zegarek ze stali) był zupełnie nową, stylistyczną propozycją, która wniosła świeży powiew do branży. Nic więc dziwnego, że w roku 2010 na rynku pojawiło się już 124 różnych modeli TW Steel.

Motto: BIG  IN OVERSIZED WATCHES (największy wśród dużych zegarków), to dla firmy coś więcej, niż tylko slogan reklamowy. Dlatego, że wielkość oferowanych zegarków jest, oprócz stosowanej do ich produkcji stali nierdzewnej oraz zgodnych ze szwajcarskimi standardami jakości norm dotyczących wykonania wszystkich modeli, istotną częścią tożsamości marki TW Steel.

Na pomysł stworzenia bardzo dużych czasomierzy wpadł Ton Cobelens, ojciec Jordy’ego, który nadal kieruje procesem projektowania każdego nowego modelu.

Na co dzień firmą zarządza jednak jego syn. Jordy, mimo młodego wieku, może pochwalić się już dziesięcioletnim doświadczeniem w branży zegarków. Zdobywał je pracując wcześniej w działach sprzedaży, marketingu i dystrybucji.
Energia i wizja Jordy’ego Cobelensa wpłynęły na wzmocnienie pozycji firmy TW Steel jako liczącej się, międzynarodowej marki zegarmistrzowskiej. O jej sukcesie świadczy chociażby ilość punktów, w których dostępne są zegarki TW Steel. Zaczęło się skromnie od małej kolekcji zaprezentowanej w 2005 roku. Obecnie TW Steel oferuje swoje produkty w ponad 80 krajach za pośrednictwem około 4000 punktów sprzedaży detalicznej.

Duży wybór modeli w przystępnych cenach, a także ich wyjątkowe wzornictwo oraz jakość zapewniają TW Steel silną pozycję w wielu luksusowych punktach sprzedaży obok innych, prestiżowych marek.

PRODUKTY
Zegarki z bardzo dużymi kopertami o średnicy dochodzącej nawet do 50 mm  i masywna osłona koronki to dwa podstawowe elementy identyfikujące markę TW Steel i nadające jej wyjątkowy charakter. To styl, który podoba się zarówno kobietom, jak  i mężczyznom.

TW Steel odzwierciedla i jest liderem najnowszych trendów w modzie. Jednak wielkość modeli jest czymś więcej, niż tylko wyróżnikiem. Stanowi ona istotną część tożsamości marki.
Kolejną istotną cechą wszystkich modeli zegarków z logo TW Steel jest zastosowanie stali nierdzewnej. Nazwa TW Steel oznacza „zegarek ze stali”. Koperty wykonywane są z wysokiej jakości stali, która opcjonalnie pokrywana jest złotą powłoką PVD, galwanizowaną warstwą różowego złota lub czarną powłoką PVD.

Aktualna oferta TW Steel obejmuje osiem linii zegarków. Poza tym, biorąc pod uwagę, że kwestia stylu jest sprawą bardzo indywidualną, TW Steel oferuje szeroki wybór pasków, dostępnych w wielu kolorach i wykonanych nie tylko ze skóry, ale także z gumy.

Cel firmy TW Steel, polegający na wyprodukowaniu zegarka kojarzącego się z luksusem, stylem i jakością, ale dostępnego po przystępnej cenie został osiągnięty.

Materiały użyte do produkcji:
Zegarki TW Steel produkowane są ze stali nierdzewnej najwyższej jakości. Modele z powłoką PVD wykonywane są zgodnie z najwyższymi standardami światowymi. Zegarki TW Steel mają mechanizmy Miyota, firmy reprezentującej najbardziej zaawansowaną technologię japońską.

ZAŁOŻYCIELE
Jordy Cobelens ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży zegarkowej, ponieważ pracę rozpoczął już jako nastolatek. Obecnie, w wieku 28 lat jest dyrektorem zarządzającym firmy TW Steel odpowiedzialnym za rozwój globalnej marki.

Ojciec pochodzącego z Amsterdamu Jordy’ego, Ton Cobelens, zaszczepił synowi zainteresowanie zegarkami, pracując – przed rozpoczęciem własnej działalności w branży reklamowej – jako dystrybutor marki Raymond Weil w Holandii. Kiedy Ton zaczął rozwijać zegarmistrzowski biznes, Jordy jeszcze się uczył, a po szkole sprzedawał zegarki ojca znajomym.

Jordy poznawał zasady handlu, pracując przez rok w Niemczech. To tam nawiązał pierwsze kontakty z jubilerami i dystrybutorami. Poza tym zdobywał doświadczenie w branży zegarków na każdym poziomie działania. W tym czasie firma TW Steel już zaczęła uzyskiwać dobre wyniki sprzedaży w Holandii, Niemczech i Hiszpanii.
Zanim jednak Jordy zdecydował się wejść w rodzinny biznes, założył własną firmę płytową – JC Records, pracując jednocześnie w branży zegarków. Cobelens realizował swoją pasję jako DJ i występował podczas wielu dużych festiwali muzycznych w Holandii.
Koncepcja firmy TW Steel zachęciła Jordy'ego do współpracy z ojcem. Wierząc w swój potencjał,  wykorzystał szansę kierowania firmą TW Steel i skoncentrował się na jej rozwoju. Jego celem stało się uzyskanie pozycji lidera w segmencie dużych zegarków. Tymczasem Ton koncentrował się na projektowaniu niepowtarzalnych modeli (obecnie jest ich już ponad 124).
Jordy odniósł sukces zwiększając poziom sprzedaży TW Steel o 300 procent w 2007 roku.  
Dzięki stale powiększającej się globalnej sieci dystrybucji, firma TW Steel kontynuuje rozwój pod kierownictwem Jordy’ego Cobelensa, który razem ze swoim ojcem, stoi za każdym jej sukcesem.

Ton Cobelens nie jest projektantem, a jednak to właśnie spod jego ręki wychodzi szkic każdego, nowego modelu zegarka TW Steel. Dla tego sześćdziesięciolatka najważniejsze w procesie tworzenia jest bowiem obserwowanie rozwoju rynku, a także upodobań ludzi i ich potrzeb związanych z nowym produktem. Ton Cobelens zdaje sobie sprawę, że część z nich to potencjalni klienci firmy TW Steel.
T. Cobelens urodził się w Zaandam, a jego kariera rozpoczęła się od stanowiska dyrektora sprzedaży w firmie ojca, czyli w lokalnej gazecie. To tam po raz pierwszy zetknął się ze wzornictwem, odpowiadał za produkcję reklam, haseł reklamowych i sprzedaż powierzchni reklamowej.
Później pracował na stanowiskach kierowniczych w krajowych magazynach i czasopismach, a z czasem, jako osoba odpowiedzialna za relacje z klientami, zdobył różnorodne doświadczenia, które przydały się w budowaniu sukcesu firmy TW Steel.
T. Cobelens przeszedł do branży zegarków w 1980 roku, kiedy został dystrybutorem zegarków marek Raymond Weil i Maurice Lacroix na obszar Beneluksu. Wtedy zaczął projektować własne modele, przygotowując serie zegarków prywatnej marki dla linii lotniczych takich, jak: KLM, Martinair i Wardair.
Po pewnym czasie Ton Cobelens sprzedał swoją firmę i założył międzynarodową agencję reklamową specjalizującą się w komunikacji dla branży informatycznej. W późniejszym okresie ponownie odnalazł się w branży zegarków, zarządzając akcjami reklamowymi i promocyjnymi na obszarze Beneluksu dla grupy Swatch.  

Wtedy powróciła pasja Tona do projektowania zegarków. Po sprzedaniu agencji reklamowej zaprojektował i wprowadził na rynek niewielką markę szwajcarskich zegarków, która zyskała popularność w Holandii i innych krajach europejskich. Właśnie wtedy, w 2005 roku, na prośbę swojego holenderskiego dystrybutora, zaprojektował duży zegarek, na bazie którego narodziła się koncepcja nowej marki.
Kiedy powstała firma TW Steel, Ton zajął funkcję dyrektora ds. wzornictwa, a jego najmłodszy syn, Jordy, zajął się zarządzaniem firmy. Pierwsza kolekcja, jaką Ton opracował dla TW Steel, obejmowała 1200 sztuk czterech modeli i została sprzedana na rynku holenderskim w ciągu zaledwie sześciu tygodni.
Ton nadzoruje wszystkie elementy w procesie projektowania zegarków TW Steel. Jego pasja działania i doskonalenia produktu jest najważniejszym czynnikiem zapewniającym stały rozwój i popularność marki.

W lutym 2009 r. do TW Steel dołączył Stewart Bain. 43-letni Szkot ma za sobą karierę na stanowiskach kierowniczych w działach sprzedaży i marketingu w Europie, Azji, Pacyfiku i w Stanach Zjednoczonych. Dzięki pracy w sektorach hotelarskim, turystycznym i sportowym, jego doświadczenie obejmuje strategiczne działania sprzedaży i marketingu, rozwój sponsoringu i architektury marki.
Bain poznał firmę TW Steel podczas negocjacji umowy dla marki holenderskiej, która miała zyskać status oficjalnego chronometrażysty na A1GP w Pucharze Świata sportów motorowych w sezonie 2008-2009. Pełnił wówczas funkcję dyrektora generalnego ds. rozwoju handlowego w Europie na rzecz organizacji A1GP. Oprócz TW Steel, Stewart pomagał także w nawiązywaniu współpracy handlowej dla takich spółek, jak Heineken i Elite Traveler.

Bain rozpoczął karierę na stanowiskach kierowniczych w firmach InterContinental Hotels and Resorts i w Grupie Malmaison Hotels. Następnie współpracował z kierowcą Formuły 1, swoim rodakiem, Davidem Coulthardtem podczas promowania jego marki hoteli – Columbus Hotels w Monako. Następnie Stewart wszedł w świat sportu i zajmował stanowisko dyrektora sprzedaży w klubie mistrzów ekstraklasy brytyjskiej Chelsea Football Club, gdzie odpowiadał za zwiększenie przychodów klubu. Następnie, w 2005 roku, przeszedł do spółki Elevation Events Group Plc, gdzie zajął stanowisko dyrektora grupy ds. sprzedaży i marketingu, w związku z zawiązaniem nowej spółki międzynarodowej, w której odpowiadał za sponsoring i marketing globalny.

Po zakończeniu pracy na stanowisku dyrektora handlowego w Teamie A1 Great Britain podczas Pucharu Świata sportów motorowych A1GP w sezonie 2006-07, Bain otrzymał ofertę pracy  bezpośrednio od organizatorów zawodów, którzy postawili przed nim zadanie rozwoju działalności komercyjnej. Wtedy rozpoczęły się jego regularne kontakty z firmą TW Steel, a także bliska współpraca z Jordy Cobelensem.

Od czasu objęcia stanowiska dyrektora handlowego w firmie TW Steel, Bain koncentruje się na zwiększeniu sprzedaży, rozwoju globalnym i strategii marki.

PLATFORMA GLOBALNA
W ciągu pięciu lat, z młodej marki europejskiej obejmującej początkowo takie kraje, jak Holandia, Francja, Niemcy, Grecja, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania, firma TW Steel stała się marką globalną.
TW Steel sprzedaje swoje zegarki na całym świecie. Ma kanały dystrybucji w Ameryce Północnej i Południowej, na Dalekim Wschodzie, a dzięki ustanowieniu w 2009 r. spółek zależnych także w Bangkoku, Tajlandii oraz Sydney w Australii.

Obecnie firma oferuje swoje produkty w ponad 80 krajach za pośrednictwem około 4000 punktów sprzedaży detalicznej. Harrods, Harvey Nichols, Christ, El Corte Ingles, Karstadt i Selfridges to tylko niektórzy wśród wiodących detalistów sprzedających wyroby firmy TW Steel.

FORMUŁA 1
Do promocji marki TW Steel wykorzystuje wiele różnych aktywności, w tym te dotyczące stylu życia i sportu. Skutecznym sposobem na popularyzację dużych, stalowych zegarków okazały się zwłaszcza sporty motorowe. W październiku 2009 roku TW Steel ogłosiła rozpoczęcie trzyletniej współpracy z Teamem Renault F1. Jako oficjalny chronometrażysta zespołu zadebiutowała w finale sezonu 2009 podczas wyścigu o Grand Prix Abu Dhabi, rozpoczynając tym samym współpracę w sezonach 2010-2012 Formuły 1.

Od tamtej pory charakterystyczne logo TW Steel zdobi bolidy oraz kombinezony obsługi i kierowców Teamu Renault F1. Współpraca TW Steel z Teamem Renault F1 stanowi silne wsparcie marketingowe i daje wyjątkową możliwość zwiększenia rozpoznawalności marki.

SPORT I STYL ŻYCIA
TW Steel jest aktywna także w takich dyscyplinach sportu, jak golf, żeglarstwo, tenis i piłka nożna.
Świadomość marki promowana i wzmacniana jest także poprzez organizowanie wydarzeń z dziedziny mody i rozrywki. O marce było głośno m.in. podczas konkursu „Miss TW Steel” w latach 2008 i 2009. Tytuł otrzymała Miss Portugalii, Olivia Ortiz, a wszystko odbyło się podczas spektakularnej gali zorganizowanej wraz z Balem Grand Prix na torze w Silverstone w czerwcu 2009 roku.
W sierpniu 2010 roku TW Steel uczestniczyła w 62. gali rozdania nagród Primetime Emmy Awards w Los Angeles. Było to możliwe dzięki udziałowi w uroczystości HBO Luxury Lounge, zorganizowanej w prestiżowym Four Seasons Hotel w Beverly Hills.
Celebryci ze świata telewizji i filmu otrzymali od firmy zegarki z popularnych serii CEO, Canteen Style i Cool Black, a kilkoro z nich odebrało podczas ceremonii nagrody Emmy.

AMBASADOROWIE
Szesnastu  uznanych sportowców reprezentuje markę TW Steel na świecie. Zegarki doskonale prezentują się na nadgarstkach mistrzów takich dziedzin jak sporty motorowe - od Formuły 1 przez zawody IndyCar  po rajd Dakar.  Markę reprezentują także uznani kolarze, motocykliści, dziennikarze związani z Formułą 1. W zespole TW Steel są takie nazwiska jak: Karl Muggeridge, Australijczyk który odnosi sukcesy w sportach motorowych wygrywając Mistrzostwa Niemiec Supermotocykli 2010 IDM, a także profesjonalni kolarze, David Millar i Stuart O’Grady.

Wielu z nich ma swój, dedykowany model zegarka TW Steel. I tak Brytyjczyk David Coulthard, wielokrotny  mistrz Formuły 1, którego nie trzeba nikomu przedstawiać, jest właścicielem czasomierza Mick Doohan Edition, którego charakterystyczną tarczę zdobią czerwone indeksy.


ostatnia zmiana: 2011-10-31
Komentarze
Polityka Prywatności