Geniusz podobnie jak wielkie talenty zwykle pozostaje niedoceniony bądź niezauważany
w momencie narodzin. Tak było też w przypadku Pustynnego Buta, który w 1949 roku wyprodukowany został w angielskiej miejscowości Sommerset.
„Nigdy się nie sprzeda!” orzekła komisja Firmy Obuwniczej Clarks i wydała opinię, iż nowy model wzorowany na modelu noszonym przez żołnierzy w Burmie nie ma sobie równych pod względem brzydoty. W ten sposób Pustynny But o mały włos nie stał się Van Goghiem branży obuwniczej - niedocenionym, zabłąkanym, przedwcześnie zapomnianym... A jednak.
Pustynny But to już swoista ikona marki Clarks Originals. Do dnia dzisiejszego sprzedano ich ponad jedenaście milionów par.
„Niekonwencjonalny but dla niekonwencjonalnego intelektualisty”, brzmi slogan z lat 60-tych. Toteż, od wielu lat, artyści na całym świecie, od Jacquesa Tati po Liama Gallaghera, rozpoznają swojego duchowego brata w tym skromnym i jednocześnie ładnym bucie, który im starszy i bardziej podniszczony, tym jeszcze ciekawszy i fajniejszy.
Podobnie jest w przypadku innych modeli - klasyków marki Clarks Originals, których idea wygodnych a jednocześnie stylowych butów przeżywa właśnie rozkwit. Wszystkiemu przyświeca myśl by pomieszać nowe i tradycyjne formy oraz materiały. Idea ta przemawia już nie tylko do prawdziwych buntowników, ale również do coraz większej rzeszy kobiet.